Day: January 26, 2016

Tawar hati dah…

Kenapa kita perlu jalankan latihan industri? – Sebab nak cari pengalaman dan suasana kerja sebenar. Kenapa perlu mengalami semua situasi sebenar? – Sebagai kelebihan kepada pelajar supaya tak terlalu terkejut bila hadapi pekerjaan yang sebenar kelak. Betul ke semua ni? – Kadang betul jugaklah. Banyak keleihan sebenarnya bila masa belajar kita ada latihan industri/ praktikal. …

Tawar hati dah… Read More »

#Gift4them: Kena return??

Seusai balik dari kerja praktikal petang tadi, aku agak terkejutlah tengok bungkusan yang ‘seperti ku kenal tapi dimana ya?’. Lepas tu aku tengoklah maklumat.   Bungkusan tak dikenali? Apasal pulak tak dikenali? Bukan alamat tulis semua dah betul ke? Pelik berganda pulak aku nih….Pastu aku pun buat semakan maklumat dari sang penerima dengan sang pengirim. Rasa macam …

#Gift4them: Kena return?? Read More »

Scroll to Top