Pelangi Ungu

Pelangi Ungu

Dear Asgardian, Hari ini masuk hari keberapa kuarintin pun aku dah tak kira. Alhamdulillah masih selamat dibawah rahmat Ilahi. InsyaAllah Amin. Kalian apa khabar? Sihatkah? Didoakan semua diberi kesihatan dan dilindungi dari apa jua yang

Sistem tak wujud

Sistem tak wujud

Dalam kecelaruan mengharungi hidup, mengatur, merancang masa hadapan yang belum pasti….sungguh bisa buat kepala bingung! Bingung! Bingung! Sampai boleh bengong! Ergh!!! Hari tu aku dah tengok cerita, aduhhh apa da nama tajuk cerita tu? Drama

COVID Thought: Semua tinggal keperluan

COVID Thought: Semua tinggal keperluan

Dengar cerita harga minyak tengah murah giler sekarang. Tapi tak boleh keluar. Hahahahaha. Cerita sedih dan gembira untuk semua. Hari ke-19.  Aku cuba jugak untuk tak terlalu update sangat dengan isu semasa sekarang. Bukan apa,

Plaster

Plaster

“Bersihkan lukamu” arahnya. Iodin dituang pada kapas menghasilkan warna kuning yang kemudiannya dia tampal pada luka. “Awww!” desisnya. “Kau tahu bukan, luka sebegini sepatutnya dijahit?” cerlung matanya. Dalam. Seperti harimau salju yang merenung pergerakan dipergunungan

Memperkenalkan ORANG

ORANG adalah satu projek podcast yang dikendalikan oleh sofieadie dan secara rasminya telah dilancarkan pada Muharram 1441H. Bertemakan "Kerna-mu aku hidup", ORANG diterbitkan pada setiap hari *Isnin.

Kategori Dalam Blog

Kenali Sofieadie

Dia adalah seorang manusia yang suka menulis, tapi tak pernah terbit buku. Dia suka makan, tapi nak kurus. Suka luangkan masa dengan tidur dan berangan sampai ke Kosmos sambil belek Pinterest serta baca memes. Senang cerita dia manusia ambivert, INFJ, Sagitarian yang hidup di Midgard dan C-53. Blog adalah satu dunia pelarian seorang sofie bila dia nak berinteraksi dengan Asgardian.

Entri Terbaru 

Menghargai nikmat sebuah kemalasan

Salam sejahtera dan salam syawal yang ke-11. Amacam raya korang? Meriah ke? Aku? Raya? Well,...
Cerita Penuh
June 3, 2020

Ramadhan Di Rantau

Alhamdulillah masih dipertemukan dengan Ramadhan Kareem 1441H. Tahniah kepada kita semua sebab diberi peluang untuk...
Cerita Penuh
April 24, 2020

Wajah Baru

Berita paling teruja bilaman kau dah bebas!!! Walaupun kita masih lagi dalam fasa PKP menghapus...
Cerita Penuh
April 17, 2020

Pelangi Ungu

Dear Asgardian, Hari ini masuk hari keberapa kuarintin pun aku dah tak kira. Alhamdulillah masih...
Cerita Penuh
April 13, 2020

Ramadhan Di Rantau

Alhamdulillah masih dipertemukan dengan Ramadhan Kareem 1441H. Tahniah kepada kita semua sebab diberi peluang untuk bertemu bulan yang penuh barakah ini. So, amacam first day puasa dizaman pandemik? Seronok tak?

Cerita penuh »

Wajah Baru

Berita paling teruja bilaman kau dah bebas!!! Walaupun kita masih lagi dalam fasa PKP menghapus Covid-19 hingga sifar, tapi itu bukanlah menjadi halangan untuk aku berjiwa bebas dan terusan bermimpi

Cerita penuh »

Ramadhan Di Rantau

Alhamdulillah masih dipertemukan dengan Ramadhan Kareem 1441H. Tahniah kepada kita semua sebab diberi peluang untuk bertemu bulan yang penuh barakah

Cerita penuh »

Wajah Baru

Berita paling teruja bilaman kau dah bebas!!! Walaupun kita masih lagi dalam fasa PKP menghapus Covid-19 hingga sifar, tapi itu

Cerita penuh »

Terima Kasih Daun Keladi! 

Scroll to Top