Author: sofieadie

landscape, sea, sunset-7729562.jpg

Renung apa lagi…

Dah seminggu jugak dunia blog ni sepi. Aku pun asyik dengan realiti kadang malas nak hadap dunia maya. Soc med

landscape, darling, clouds-7716132.jpg

Pada 2022 Segalanya….

Ah, mengantuknya sejak dua menjak ni…Sekarang balik kerja pun dah tak ikut waktu yang betul. Kadang terlebih masa, kadang terlajak

winter, snow, branch-7684976.jpg

Lupa…

Dulu aku pernah catit suatu perkara. Tapi aku tetap lupa kenapa aku buat catitan tu. Corakan penulisan pun dah semakin

ai, ai generated, image-7685872.jpg

Zeitlos: Ritma Falsafah Hidup

Hidup sebuah kekecewaan. Titik. Hidup sebuah helaan nafas panjang yang berat sarat dengan kepincangan sesuatu yang sukar untuk diterjemah dan

celebration, 2023, new year-7676808.jpg

Pandora Purnama Pertama

Vanished by No Signal menjadi muzik latar. Muzik peneman kala aku menaip pada hari pertama bagi tahun 2023. Ya benar.

tree, field, sunset-736875.jpg

Senja: Episod 4

“Kau sedia ke untuk hadap semua tu nanti? Jadi bukan prioriti?” soalan dijawab dengan senyuman. Baik dia diam dari meneruskan

ice crystal, ice cream, frost-7667215.jpg

Sang Rama Kaca…

Hidup ini bukan sekadar pelangi dan rama-rama semata. Ia lebih dari taufan, banjir kilat, beliung, tanah runtuh dan segala malapetaka

fantasy, fungus, fantastic-4541898.jpg

Tika Alas….

Dunia kata, dua minggu lagi kitakan menjengah ke tahun baru. Ada apa pada tahun baru? Kadang, tahun baru yang bertukar

christmas motif, silent night, music sheet-7648933.jpg

Hey, it’s ok :)

Itu tajuk lagu baru Bondan Prakoso. Aku memang suka letak tajuk based on lagu yang sedang berputar. Maklumlah, kadang dari

Scroll to Top