Kenapa…

Our belief is a strap that holds our faith.
We perceive the world with openness,
so we don't get lost while thriving in it ~ SA

lonely, thoughts, thoughtful-5122894.jpg

Our belief is a strap that holds our faith.
We perceive the world with openness,
so we don't get lost while thriving in it ~ SA

lonely, thoughts, thoughtful-5122894.jpg

Kenapa?Kenapa orang selalu minta pendapat tentang cinta pada orang yang tak pernah mengalaminya?

Kenapa?

Kenapa orang selalu jadikan mereka sebagai rujukan walhal direktori mereka dalam perhubungan adalah sifar.

Kenapa aku cerita perihal ini?!

Ya! Betul jangkaan anda!!

Aku perlukan jawapan dari mereka yang selalu menjadikan orang seperti aku sebagai rujukan ketika mereka menghadapi kekeliruan dalam perhubungan.

Aku bukan Sr. Cinta, aku jua tak pernah laluinya…Maaf, bukan aku tak percaya,Cuma belum masanya…A

ku tunggu A, tapi A dah ada orang. Dan dia tak pernah tahu pun aku tunggu dia selama ni…-cliche-dan aku rasa macam nak hempuk kepala ni dengan bata!

Ah! Susahnya jadi penasihat cinta bila kau terpaksa berimaginasi dengan watak kau dambakan tanpa pernah melaluinya secara nyata!

Please…berhenti tanya mereka…

Sebab dalam diam mereka jua kecewa…

Orang yang bertanya pada mereka, hanya membuatkan mereka jadi fobia untuk hadapi semua itu.

Dan itu adalah alasan, kenapa mereka lebih suka sendiri….

Mereka = Plural…

Orang = Plural…

Aku tak minta kau faham, tapi aku harap kau berpada dalam bersoal…

###

*Sr. – Surveyor(Hari memperingati Tsunami; 12 tahun)

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
12 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
sofie adie
December 31, 2016 03:10

angkat bahu…huhuhu xde jawapan…

sofie adie
December 31, 2016 03:09

salam yana,
cuba untuk pandang sisi itu juga…huuuu

sofie adie
December 31, 2016 03:09

mungkinlah….aku pun xtaulah part mana yang obviousnya aku jadi pemerhati ni…hahahahha
padahal rasa macam semua org pun memerhati jugak…^_^!

sofie adie
December 31, 2016 03:08

hahahahahha…-_-! nak wat camnelahai kim chaa…kadang pendapat org tak pernah bercinta ni dia macam xde emosi sgtlah kot…kot…huhuhu

sofie adie
December 31, 2016 03:07

hahahhahah..ini lawak….alahai benda ni macam setiap hari kena belajar…nampak senang tp susah oo…

sofie adie
December 31, 2016 03:06

iya mungkin benar….:D
amin amin amin….

Cik Tie
Cik Tie
December 31, 2016 02:56

Entah la.. Kenapa la agaknya kan

The KehalusanKelembutan
December 31, 2016 02:56

salam sofie! yana pon rasa jugak !
yana ambik positif side je…
Allah nak ajar something dari kisah mereka. 🙂

cEro
December 31, 2016 02:56

Mungkin sebab orang keliling kau nampak kau sebagai pemerhati kot.
Orang yang dianggap pemerhati ni selalunya boleh beri pendapat yang bernas.

Kim Chaa
December 31, 2016 02:56

yes! totally agree with you. orang selalu tany mereka yang takde pengalaman bercinta tentang bercinta. Mengharapkan seseorang yang belum pasti

Fatina
December 31, 2016 02:56

hmm..I feel you..dulu sebelum bercinta pun org selalu minta nasihat/pendapat tapi fatina tak tau nak nasihat apa, skrg bila dah pernah merasai pun, still tak tau jugak hahaha aduhai hehe ;p

PeRdU cINta
December 31, 2016 02:56

Mungkin itu juga cara Allah untuk memberitahu sesuatu…melalui orang lain..supaya kita lebih tahu,lebih bersedia dan lebih bersyukur..amin.

Scroll to Top