Mulia…

Our belief is a strap that holds our faith.
We perceive the world with openness,
so we don't get lost while thriving in it ~ SA

lonely, thoughts, thoughtful-5122894.jpg

Our belief is a strap that holds our faith.
We perceive the world with openness,
so we don't get lost while thriving in it ~ SA

lonely, thoughts, thoughtful-5122894.jpg

Manusia sering merasa dirinya mulia dari seseorang yang lain pabila dia tidak ketahui asal usul seseorang itu…

Apakah benar darjat dunia itu tingginya boleh dibangga hingga ke langit ketujuh?

Humble…

Sifat yang semakin terhakis di kota hiruknya tak bersuara

Bisiknya tak bernada…

Takut!

Takut terjebak…

Naudzubillah…

Jaga hati, jaga iman

Pekakkan telinga bukan menutup pada kebenaran,

Tapi menghindari dari pelbagai hasutan

Butakan mata celikkan hati

Walau sukarnya hingga terpaksa jatuh berulang kali..

Percayalah..

Manisnya itu kitakan perolehi

Bila?

Aku sendiri pun masih ternanti..

Sabarnya berbaloi dengan perit yang dilalui..

Aku, kau, mereka…

Bersama kita bersatu menjadi mulia disisi-Nya..

Amin…

Subscribe
Notify of
guest
12 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
sofie adie
November 6, 2016 09:07

(terhiburnya aku baca komen kau…^_^!)
Amin..

naudzubillahmin dzalik…minx dijauhkan dr semua rasa yang menjauhkan kita dari Dia…

Bro Ley
November 6, 2016 09:05

Mendalam sgt ni. Yg paling clear skrg ni tajuk kau je. Haha..

Bahaya rasa diri mulia. Lagi2 kalau org yg dah biasa buat amal ibadah byk2 dan rasa diri dia lebih mulia sampai boleh hina org lain. Semoga kita dijuahkan drpd menjadi org seperti ini.

sofie adie
November 4, 2016 16:44

^_^..
hanya tersirat…huhuhu

sofie adie
November 4, 2016 16:44

ya…cukuplah mendabik dalam cerita sendiri…tapi bila watak kita dicampurkan bersama, maka semuanya sama saja…tiada lebih tiada kurang..

sofie adie
November 4, 2016 16:42

iya…semoga begitulah hendaknya…

sofie adie
November 4, 2016 16:42

thank you! ^_^

sofie adie
November 4, 2016 16:42

amin..sama2lah kita apply…lagi2 saya… huhuhu

Reen Johari
November 4, 2016 16:20

Mendalam maksud yang tersirat dan tersurat.. 🙂

cEro
November 4, 2016 16:20

Betul kata orang, setiap manusia anggap diri sendiri hero dalam cerita kehidupan mereka sendiri.
Sebagai hero, mestilah lebih baik dari orang lain…
…tapi kita lupa, asalkan nama manusia, mestilah tidak pernah sempurna.

Shahida Dzulkafli
November 4, 2016 16:20

Aamiin.. Aamiin..
semoga kita tak terleka mendabik dada..

Adam
November 4, 2016 16:20

Lovely.
Thank u for sharing.
Intresting.

ILA shafila
November 4, 2016 16:20

Semoga dapat manfaatkan ada diri akak juga ni.

Scroll to Top