Search
Close this search box.
rocks, steps, mountain range-1837129.jpg

Hush the Storm…

Duduk bergelap di tengahari buta yang terik itu adalah hobi aku kala hujung minggu. Sebagai manusia yang tidak gemar bersosial dan semakin tiada lingkungan rakan, aku lebih senang habiskan masa sendiri. Membaca, main game, tonton movie dan hanya sibuk dengan perihal sendiri…

Sunyi dia biar aku kemam sendiri…siapa kata sunyi…Otak ini sentiasa bising sampai kadang aku sendiri takde idea nak senyapkan dorang macam mana. Alih-alih aku akan pilih untuk tidur…

Tak pernah jangka jugak yang di usa ini ia lebih sunyi dari sedekad lampau. Aku rasa macam nak extract diri dari norma sosiolis…aku hanya hidup pada apa yang aku mahu tahu…cukup…

Aku tidak susahkan orang, dan orang jua tidak susahkan aku…

Entah kalau aku meninggal nanti siapalah yang akan rai ya?

Terpaksa mintak tolong orang masjid…barangkali…

Aku ada satu masa dalam sebulan mesti emosi melampau. Overthinking, tutup semua telekomunikasi, unfollow, unfriend dan hanya bergelap…sendiri…

Ya…aku pernah terlalu kisah pada orang dan ia sakit…sebab itu aku senang tak punya siapa…

Senang ke mana saja aku mahu…

Ah, katalah aku pentingkan diri…walhal hakikat yang menjadikan aku sebegini jua adalah pengalaman…

Ya….

Sudah lama terbiar sendiri, hendak dipanggil jua aku sendiri sudah lupa pada apa aku cari…

Aku hilangkah?…

Sudah lama tidak berjiwa….

Sudah lama terbiasa…

Terbiasa diperguna….menjadi yang selalu ada….

Senyum sajalah jiwa….

Kitakan ada Tuhan…

Kadang aku sendiri tak tahu untuk apa lagi hidup ini masih ada…

What’s the point?….

You got nobody…you are nobody…

Hidup itu beginilah….cukup masanya nanti aku hanya mahu jauh dari segalanya….jauh dari segalanya….

Hanya jauh…

Hanya ingin menjauh…

Sejauh yang orang tiada akses untuk mencari…

Tenang ya jiwa…tenang saja dengan arus hidup ini…

Kita diperguna pun senyumlah…

Ini semua sementara…hanya dongeng dan mimpi…

Kita akan gapai jauh yang kita impi…

Aku berhenti…berhenti menjadi apa yang orang selalu impi…

Jalan ini memang hanya sepi…

Dan aku akan senantiasa meniti hari-hari ke pemergian yang lebih jauh lagi sunyi…

Sampai suatu saat tiada siapa kan telus untuk hubungi…

Terima kasih atas khabarnya…

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Scroll to Top